بومی‌سازی پژوهش بر اساس نیازهای جامعه ضروری است
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 105
نویسنده : محمدرضا علیمردانی

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس:
بومی‌سازی پژوهش بر اساس نیازهای جامعه ضروری است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی گفت: بومی‌سازی پژوهش بر اساس نیازهای جامعه از ضروریات است.

محسن علیمردانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار کرد: نظام جمهوری اسلامی در سال‌های اخیر توجه ویژه‌ای به امر پژوهش داشته و برنامه‌ریزی‌های مطلوبی در این زمینه انجام شده است.

وی با بیان اینکه به برکت توجه به امر پژوهش دستاوردهای مطلوبی در کشور به دست آمده است، افزود: پیشرفت حوزه علم و پژوهش از نتایج توجه دولت به این امر است.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی یکی از نقاط قوت کشور را در منطقه کسب موفقیت‌های بیشمار در زمینه پژوهش عنوان کرد و افزود: در حال حاضر کشور ایران حرف‌های بسیاری برای گفتن در این حوزه دارد.

وی توجه به پژوهش کاربردی به ویژه در حوزه فناوری را از نقاط برجسته کشور اعلام کرد و یادآور شد: افزایش چشمگیر رتبه‌های کشور در حوزه پژوهش موجب کسب موفقیت‌های مطلوب در منطقه شده است.

علیمردانی با تقدیر از فعالیت‌های انجام شده در زمینه پژوهش تصریح کرد: مدیریت مطلوبی در حوزه پژوهش در کشور انجام شده است.

وی افزایش تعداد دانشجویان و رشته‌های دانشگاهی را از موفقیت‌های نظام دانست و گفت: پیشرفت‌های علمی و پژوهش جامعه موجب کسب قله‌های پیشرفت و ترقی در جامعه شده است.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی نقطه ایده‌آل نظام را توجه به امر پژوهش عنوان کرد و یادآور شد: عملکرد کشور در حوزه پژوهش نشان از کارآمدی نظام در این عرصه دارد.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در زمینه پژوهش تصریح کرد: کاربردی کردن پژوهش‌ها از تاکیدات مقام معظم رهبری است که ضروری است به این امر مهم توجه شود.

*پژوهش نباید فقط در کاغذ خلاصه شود

علیمردانی با بیان اینکه پژوهش نباید تنها در کاغذ خلاصه شود، افزود: باید این پژوهش‌ها کاربردی شده و از ظرفیت‌های این حوزه بیشتر استفاده شود.

وی بر بومی‌سازی برنامه‌های پژوهش در کشور تاکید کرد و گفت: بومی‌سازی پژوهش بر اساس نیازهای جامعه از ضروریات است.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی باید به این مقوله توجه ویژه شود، افزود: انجام پژوهش‌های کاربردی در زمینه شعار سال از ضروریات است.

وی با اشاره به اینکه اعتبارات مطلوبی به حوزه پژوهش تخصیص یافته است، خاطرنشان کرد: با جلوگیری از پژوهش‌های تکراری و عدم موازی‌کاری در این حوزه، فعالیت‌های مطلوبی در کشور انجام می‌شود.

علیمردانی بر ضرورت استفاده از ظرفیت‌های نخبگان جامعه در امر پژوهش تاکید کرد و افزود: استفاده از ظرفیت‌های نخبگان موجب اجرای پژوهش‌های کاربردی متناسب با نیاز جامعه می‌شود. 




:: برچسب‌ها: بومی‌سازی پژوهش بر اساس نیازهای جامعه ضروری است ,



مطالب مرتبط با این پست
.